logo
+381 69 01 60 267sucevicnik@yahoo.com

blog

VEŽBE ZA DECU

VEŽBE ZA DECU

Da li je trening sa opterećenjem dobar za decu?

Vežbe za decu i treniranje su presudni za pravilan rast i razvoj mladog organizma. Ukoliko je propisno isplaniran, trening snage može doneti brojne benefite mladim sportistima i deci u razvoju. Trening snage je dobra ideja i ako dete ima potrebu da se bolje oseća u svojoj koži. Kao i kod odraslih, zdrave navike su sve. Redovno vežbanje u mladosti može kreirati zdravu rutinu koja će se višestruko isplatiti kasnije.

Trening snage nije isto što i dizanje tegova

Trening snage nije bodibilding. Prevelike težine i veliki napori mogu opteretiti mlade mišiće, tetive i delove hrskavica koje se još nisu fomirale u kosti. Vežbe za decu su: vežbe otpora i kontrolisanih pokreta, sa naglaskom na edukovanju pravilne tehnike izvođenja. Vaše dete može da radi brojne vežbe snage samo sa sopstvenom telesnom težinom. Tegovi i mašine su druga opcije i zahtevaju stručan nadzor.

Vežbe za decu – benefiti

Ukoliko su pravilno sprovedeni, treninzi snage mogu:

  • Povećati mišićnu snagu i fizičku izdržljivost;

  • Pomoći da se sistemi mišića i zglobova zaštite od sportskih i drugih povreda;

  • Poboljšati dečje performanse u skoro svakom sportu – od klizanja, borilačkih sportova, tenisa, fudbala itd.

  • Edukovati dete o pravilnim tehnikama vežbanja i držanja od kojih će imati koristi u budućnosti.

Imajte na umu da vežbanje snage nije samo za mlade sportiste.

Čak I ako vaše dete nije zainteresovano za sport, trening deluje na:

  • Ojačavanje kostiju;

  • Uz zdravu ishranu, vežbe za decu pomažu prevenciji gojaznosti/održavanju zdrave telesne težine;

  • Stabilizaciju krvnog pritiska i oksigenacije organizma;

  • Osiguravaju bolji san, raspoloženje i dobro samopouzdanje.

Kada dete može početi sa vežbanjem?

S godinama, deca razvijaju svest o svom telu, kontroli i balansu kroz aktivnu igru. Od 7 ili 8 godine, trening može postati vredan deo dečje aktivnosti. Važno je da je dete dovoljno zrelo da prati uputstva i usvaja pravilnu tehniku vežbanja.

Koliko treba vežbati?

Stručnjaci preporučuju da deca školskog uzrasta imaju oko 60 minuta fizičke aktivnosti dnevno. Peporuke se ne odnose samo na vežbe za decu ili treninge snage. Kao deo redovne fizičke aktivnosti, vođeni treninzi snage preporučuju se do tri puta nedeljno. Ukoliko vaše dete pokaže afinitete prema ovakvoj vrsti treninga, porazgovarajte sa njim. Objasnite sve zahteve i procedure, i funkciju vežbanja. Napominjemo da su intenzivniji treninzi preporučljiviji tek u adolescentskom uzrastu. Tada se završava važan telesni proces formiranja koštanog sistema.

Reč stručnjaka

Čak i bez specifičnih zdravstvenih ili fizičkih stanja deteta, uvek je preporučljivo konsultovati se sa stručnim licem. To može: pedijatar, dečji fizijatar ili fizioterapeut. Vežbe za decu su specifične, a stručno lice vas može uputiti na najbolje rutine.

Kako započeti trening?

Dečji programi vežbanja nisu jednostavna imitacija onoga što odrasli rade. U tom smislu važno je držati se ovih principa:

Konsultujte se sa profesionalcima. To može biti i profesor fizičkog vaspitanja, ili fizioterapeut. Ovo su stručna lica koja imaju iskustva sa treniranjem mladih. Cilj je: kreiranje bezbednog, efikasnog programa vežbanja u skladu sa detetovim godinama, visinom, fizičkim sposobnostima ili sportskim afinitetima. Druga opcija je da dete upišete na neki sport ili dečji program vežbanja.

Razgovarajte sa detetom

Objasnite značaj zagrevanja pre i hlađenja posle treninga. Ohrabrite svoje dete da svaku aktivnost počne sa 5-10 minuta lake aerobne aktivnosti. To mogu biti: hodanje, trčanje u mestu ili preskakanje konopca. Ovo osigurava zagrevanje mišića i priprema ih za dalje aktivnosti. Blago istezanje nakon svake sesije je takođe dobra praksa.

Neka bude lako

Deca mogu koristiti i tegove realne veličine, koje koriste odrasli, sve dok su u pitanju mala opterećenja. Jedan ili dva seta od 10 do 15 repeticija su sasvim dovoljni. Isto tako, opterećenje ne mora dolaziti samo od tegova. Vežbe za decu podrazumevaju rad sa sopstvenom težinom, trakama, i drugim lakim pomagalima. Zvuči lako, ali ove vrste aktivnosti su izuzetno efikasne. Insistirajte na pravilnom izvođenju pokreta. Forma, postura i tehnika su daleko važnije od težine sa kojom dete radi. Zahtevnost vežbi ili težina se mogu postepeno povećavati u skladu sa rastom deteta.

Nadzor

Prilikom svake sportske aktivnosti dete treba da bude pod nadzorom stručnjaka. Zašto? Zato što su, pored dobre tehnike, bezbednost i prevencija povreda na prvom mestu.

Odmor između treninga

Zvuči poznato? Pobrinite se da se dete odmara barem jedan dan nakon vežbanja.

Učinite vežbanje zabavnim

Ništa kao igra! Da bi ste izbegli zasićenje i dosadu, vežbe za decu morate učiniti interesantnim. Bilo da se radi o fizikalnoj terapiji, terapeutskom vođenom vežbanju ili sportu, ne postoje instant rezultati. Vremenom će te vi i vaše dete primetiti promenu i napredak u telu. Više snage i veću izdržljivost.

Fizioterapija i deca

Neka od najčešćih razloga zašto se roditelji obraćaju su: poremećaji u rastu – slaba mišićna razvijenost, poremećaji u držanju (postura) radi pravilnog rasta i razvoja deteta.. Vežbe za decu deluju na prevenciju ortopedskih deformiteta – noge u X ili u O.. Fizikalna terapija uspešno tretira i skoliozu, kifozu i lordozu. Brojna stanja dečje traumatologije – preloma, iščašenja, uganuća i povrede mišićno ligamentarne strukture, s uspehom se rehabilituju praktikovanjem fizikalne terapije, rehabilitacije i terapeutskih vežbi.

Pin It on Pinterest

Share This